İlk Sendikalaşan Oyun Firması, Bethesda Game Studio
Bethesda Game Studios, tanınmış Elder Scrolls ve Fallout serilerinin geliştiricisi olarak bilinir. Şirketin çalışanları, Amerika İletişim İşçileri (CWA) sendikasına katılarak önemli bir adım attı. Geçtiğimiz yıl, Bethesda’nın ana kuruluşu ZeniMax’teki kalite güvence test uzmanları, sendikalaşarak Microsoft’un ABD’deki ilk resmi sendikası olma unvanını kazanmıştı.
CWA’nın duyurusuna göre, Bethesda’nın yeni sendikası, Microsoft oyun stüdyosundaki ilk kapsamlı sendika olacak. Bu sendika, sanatçılar, mühendisler, programcılar ve tasarımcılar da dahil olmak üzere çeşitli geliştirme ekiplerini ve iş unvanlarını kapsayacak şekilde tasarlandı. Toplamda 241 işçiyi temsil edecek olan sendika, bir sendika kartı imzalayan veya çevrimiçi bir portal üzerinden katılım sağlayan çalışanları içerecek. Ayrıca Microsoft, sendikayı tanıyarak (bir seçim sürecini önleyen ve gerçek sözleşme müzakeresinden önce gelen gönüllü bir adım) bu süreci desteklediğini belirtti.
Microsoft sözcüsü, VentureBeat’e yaptığı açıklamada, şirketin “çalışanların iş yerinde nasıl temsil edileceklerini seçme hakkını” desteklediğini ve “CWA ile iyi niyetli müzakerelere gireceğini” ifade etti.
Bethesda’da kıdemli sistem tasarımcısı olan Mandi Parker, “Bethesda Game Studio’daki sendikamızı duyurmaktan ve video oyunu sektöründe yayılan harekete katılmaktan çok heyecan duyuyoruz” dedi. Parker, her çalışanın iş yerine demokrasiyi getirmenin ve işte korunan bir sese sahip olmanın faydasını görebileceğini vurguladı.
Bu gelişme, oyun endüstrisinde çalışanların haklarını koruma ve iş yerinde demokratik temsil sağlama yönündeki adımların hız kazandığını göstermektedir.