Ghost Of Tsushima, Ubisoft’un Açık Dünya Formülünü Yıllar Önce Mükemmelleştirdi
“Ghost of Tsushima,” açık dünya oyunları arasında farklı bir konuma sahip ve bu konumu, dikkat çekici tasarımı ve oynanışı sayesinde elde ediyor. “Ghost of Tsushima,” “Horizon Zero Dawn” ve “Days Gone” gibi diğer açık dünya oyunlarına göre daha minimal ve kendine güvenen bir yapı sunar. Jin Sakai’nin yolculuğuna katkı sağlayan her detay, oyunun zamanınızı boşa harcamadan sizi içine çekmesini sağlar. Kozmetik ve mekanik ödüllerle dolu oyun yapısı, Platin Kupayı kazanana kadar yatırım yapmayı teşvik eder.
Ancak, oyunun orijinalliği konusunda yanılmak mümkün değil. Akira Kurosawa’nın görsel etkileri ve klasik samuray hikayelerinden esinlenilmiş tasarımı, yıllardır tanıdık gelen açık dünya ve karakter aksiyon oyunlarını andırıyor. Bu tanıdık kuralları iyi uygulayarak, hatta çoğu zaman daha iyi yaparak tarihe geçmeyi başarmış bir oyun.
Ubisoft’un yeni açık dünya macerası “Star Wars Outlaws”ın, “Ghost of Tsushima”dan ilham alması da dikkat çekici. Modern oyunların çoğunun “The Legend of Zelda: Breath of the Wild” veya “Baldur’s Gate 3” gibi olmak istediği bir dönemde, Massive’in “Tsushima” gibi geleneksel bir gişe rekorları kıran oyuna yönelmesi şaşırtıcı. Aynı şekilde, “Assassin’s Creed Shadows”un nasıl sonuçlanacağı da merakla bekleniyor. Bu oyun, ilk bakışta “Tsushima”ya en çok benzeyen Ubisoft yapımı olarak görünüyor.
“Ghost of Tsushima,” açık dünya formülünü basitleştirerek ve oyuncuya her noktayı ziyaret edip yüzde 100 tamamlamanın ötesine geçen bir amaç vererek fark yaratıyor. Oyun, Platin Kupayı kazanmanız ve sunduğu her şeyi 30-40 saat içinde görmenize olanak tanır. Her düşman kampı ve keşfedilen her sır hızlı ve tatmin edici hissettirir, güçlü bir samuraya dönüşmenizi sağlar.
Oyun, diğer oyunları sıkıcı hale getiren birçok özelliğe sahip olsa da, gerçek bir kişisel ilerleme duygusu sunar. “Assassin’s Creed Odyssey,” “Origins,” “Valhalla” gibi oyunların sunduğu her şeyi görmek zor olsa da, “Ghost of Tsushima” bu anlamda başarılıdır.
“Star Wars Outlaws,” bu felsefeyi benimseyerek, şişkin bir karmaşaya dönüşmek yerine bu anlayışı takip ediyor gibi görünüyor. Ubisoft, zamanımızı boşa harcamayan bir galaksi keşfetme arzusunu fark etmiş olabilir. Julian Gerighty’nin açıkladığı gibi, Outlaws, “Ghost of Tsushima”dan ilham alarak oyuncu fantezisine odaklanıyor. İyi bir açık dünya oyununda bolca yan aktivite bulunur, ancak bunlar ana anlatıyı bozmak yerine geliştirmeli.
“Star Wars Outlaws”da keşfedeceğimiz çeşitli gezegenler, Red Dead Redemption 2’de olduğu gibi geniş ama kişisel bir hikaye sunmak istiyor. Ubisoft’un açık dünya oyunlarını aynı kutuları işaretlemeden yaratmaya istekli olması, yeni bir mülkün yaptığı ağır işi gösterebilir. “Ghost of Tsushima,” milyonlarca sattı ve oldukça iyi eleştiriler aldı, ancak oyun geliştiricileri ve oyuncular ancak şimdi bu başarının arkasındaki odaklanmış yaklaşımı tam anlamıyla takdir etmeye başladı.