Oyun

Avowed’ın 30 FPS Kararı: Xbox Oyuncuları İçin Bir Darbe mi?

Avowed, ertelenmesine rağmen gündemde kalmayı başarıyor! Gamescom’da oyun hakkında heyecan verici detaylar ortaya çıkarken, özellikle de birden fazla sonu olacağı haberi hayranları sevindirmişti. Ancak, oyunun 30 FPS ile sınırlı olacağının açıklanması, özellikle Xbox oyuncuları arasında büyük bir tartışmanın fitilini ateşledi.

Neden 30 FPS?

Obsidian, bu kararı savunurken oyunun görsel kalitesini öne çıkardı. 30 FPS’in, daha etkileyici görsel efektler ve ışıklandırma gibi detaylara odaklanmayı mümkün kıldığını belirtti. Yani, Obsidian’a göre 30 FPS, oyunun görsel deneyimini zenginleştirmek adına yapılmış bilinçli bir tercih.

Xbox Oyuncularının Tepkisi

Ancak, Xbox oyuncuları bu açıklamayı pek de kabul etmiyor. Xbox Series X’in 4K 60 FPS performansına vurgu yapıldığı göz önüne alındığında, Avowed’ın 30 FPS ile sınırlı olması birçok oyuncu için hayal kırıklığı yaratıyor. Özellikle Starfield gibi oyunların 60 FPS yaması alması, oyuncuların beklentilerini daha da yükseltti.

Xbox Özel Oyunlarının FPS Durumu

Avowed, 30 FPS’de piyasaya sürülen ilk Xbox özel oyunu olmayacak. Senua’s Saga: Hellblade II gibi oyunlar da benzer bir durumda. Bu durum, Xbox oyuncularının “konsol neslinin en güçlü üyesi” olarak lanse edilen Xbox Series X’ten bekledikleri performansı almadıkları yönündeki şikayetlerini haklı çıkarıyor gibi görünüyor.

Peki, bu durumun nedenleri neler olabilir?

  • Geliştirme Zorlukları: Birinci şahıs RPG oyunları, teknik olarak oldukça zorlayıcı oyunlardır. Özellikle açık dünya oyunlarında, görsel kaliteyi korurken yüksek kare hızları elde etmek kolay değildir.
  • Konsol Sınırlamaları: Konsol oyunları, PC oyunlarına göre daha fazla optimizasyon gerektirir. Bu durum, oyunların performansını etkileyebilir.
  • Oyunun Görsel Ambisyonu: Avowed gibi görsel olarak iddialı bir oyun, daha yüksek performanslı donanımları zorlayabilir.

Sonuç olarak, Avowed’ın 30 FPS kararı, Xbox oyuncuları arasında büyük bir tartışmayı alevlendirdi. Bu kararın uzun vadede oyunun başarısını nasıl etkileyeceği henüz belli değil. Ancak, bu tartışma şunu bir kez daha gösterdi: Oyuncular, oyunların sadece eğlence değil, aynı zamanda teknolojik birer başarı da olmasını bekliyor.

İlgili Makaleler

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu